Kop Digitaal werd door ABS Laundry Business Solutions uit Boxtel gevraagd voor de ontwikkeling van de nieuwe website. De ‘oude’ was aan vervanging toe. Techniek en ontwikkelingen binnen het bedrijf zorgde ervoor dat deze niet meer voldeed aan de wensen.
Binnen ABS zijn er voor het design mensen in dienst. Het design werd in overleg met onze developers netjes opgeleverd. Het omzetten van het webdesign naar een goed functionerende website is volledig door Kop Digitaal gedaan.
Naast de prettige samenwerking is er ook een prachtige, moderne website opgeleverd waarmee deze wereldwijde speler weer jaren vooruit kan.
Een bijzonder ontwerp met uitdagende vormen die voort komen uit het logo en de huisstijl van ABS. Het design is gemaakt in Adobe XD en werd volledig aan ons aangeleverd. Tijdens de ontwikkeling zijn er in het design diverse dingen gewijzigd welke wij tijdens development hebben meegenomen.
De website is gebouwd met PHP en Javascript en werkend gemaakt met het CMS WordPress. Een maatwerk template die nog steeds heel erg snel is omdat de overbodige functies niet in de template zitten. Bezoekers vinden hierdoor sneller wat ze zoeken en gaan daardoor eerder over tot conversie. Daarnaast kan door het bedrijf zelf nieuws en vacatures geplaatst worden en kunnen ze teksten en afbeeldingen wijzigen.
Deze cases kenmerkt zich door de mooie ronde vormen, de bewegende elementen en animaties en de functionele wereldkaart die op basis van het gekozen land kan laten zien welke salesperson gecontacteerd kan worden.
Ook het hoofdmenu en de mooie grote foto’s zijn kenmerkend voor deze website. De huisstijl is sterk overal doorgevoerd maar er is ook veel rekening gehouden met functionaliteit. Het design blijft goed overeind wanneer de website wordt bekeken op mobiele devices. Het is een beleving om deze website te bezoeken.
De website is na oplevering in de standaard Engelse taal uitgebreid met andere talen. Uiteindelijk zal de website in 6 talen beschikbaar zijn. Hierdoor is het voor deze wereldleider in Laundry Software mogelijk om huidige en toekomstige klanten aan te spreken in de taal die ze beheersen. Internationaal en toch dichtbij door de vele contactpersonen die via de handige wereldkaart te vinden zijn.
We leverde de website op met Google Analytics om de bezoekersaantallen en statistieken in te kunnen zien. Ook zorgde we voor een koppeling tussen de contactformulieren en Mailchimp zodat de mensen die graag de nieuwsbrief ontvangen niet handmatig over gezet hoeven te worden. Dat scheelt toch weer werk en hierdoor is de mailinglijst altijd up-to-date.